Showbiz

A legális nepperhálózat a leglehúzósabb

| 2009. 01. 07., 12:35 | Frissítve: 2009. február 5., csütörtök 23:27

Már a kanadai kormányt is felháborítja, hogy egyes jegyértékesítők nem névértéken, hanem többszörös felárral adják a koncertjegyeket, ráadásul mindezt saját, kvázi legális nepperhálózatukon keresztül.

h i r d e t é s

A kanadai koncertlátogatók felháborodtak, hogy amikor megpróbáltak jegyet vásárolni a Killers zenekar vancouveri koncertjére a Ticketmaster nevű, hivatalos jegyértékesítő internetes oldalán, akkor a szerver nem engedte nekik, hogy az oldalra belépve kifizessék a 44 dolláros, hivatalos árat (kábé 7200 forint), hanem "átmeneti túlterheltségre" hivatozva átirányította őket egy TicketsNow nevű másik oldalra, ahol a jegyeket a hivatalos értékesítés kezdete után félórával már 2500 százalékos felárral, 1200 dollárért (kábé 200 000 forint) árulták.

A márciusban Budapesten megrendezésre kerülő AC/DC-koncert kapcsán az Index is megírta, hogy míg itthon még a bőrdzsekis nepperhálózat kaszálja le a szerencsétlen rockereket egy-egy nagyobb buli előtt, külföldön már régóta létezik egy ún. másodlagos értékesítési piac, ahol a kínálat és a kereslet szabja meg az árakat, és nem ritka, hogy a forintra átszámolva egymillióért kapunk csak bilétát egy neves előadó koncertjére.

A TicketsNow ráadásul a Ticketmaster bejegyzett, hivatalos cége, tehát a nepperkedést ebben az esetben nem egy szemfüles, hatvan jegyet jóelőre megvásárló nyerészkedő, hanem maga a jegyértékesítéssel megbízott cég követte el, ami ha nem is törvénytelen, de erkölcsileg mindenképpen kifogásolható, pláne, hogy átmeneti túlterhelésre hivatkozva teszik.

Joe Freeman, a Ticketmaster alelnöke azt állítja, hogy a másodlagos értékesítéshez nekik semmi közük nincs, az egyfajta piactérként szolgál, ahol a jegyeket bárki eladhatja. Ennek ellentmond a hazai TicketPro igazgatójának korábban az Indexnek tett nyilatkozata, miszerint a szakmában közismert tény, hogy külföldön a hivatalos értékesítő a jegyek nagy részét eleve nem teszi elérhetővé a nagyközönség számára, hanem másodlagos értékesítésben adja el - hatalmas felárral.

A Live Nation nevű médiaügynökség, ami többek között a U2, Madonna, a Metallica vagy az AC/DC koncertjeit is szervezi, már korábban bejelentette, hogy a Ticketmasterrel kötött és 2009-ben lejáró szerződését nem fogja megújítani, mert az ilyen botrányok a zenekarokra vetnek rossz fényt. A kanadai fogyasztóvédelmi hatóság a sorozatos bejelentések hatására pedig a kormányhoz fordult, hogy vizsgálják ki a Ticketmaster és a TicketNow között fennálló szerződések tartalmát, és ha kell, hatalmi szóval lépjenek fel a túlárazott koncertjegyek értékesítése ellen.

Erre egyébként van már példa: Ausztráliában a Sydney-i Olimpiai Játékok előtt hoztak egy olyan rendelkezést, hogy a sport- és kulturális eseményekre kibocsátott jegyeket csak névértéken lehet árusítani, aki ezt megszegi, akár börtönbüntetéssel is sújthatják.

h i r d e t é s