A rendezőt DiCaprióval csalják

Heti filmpremierek

| 2009. 01. 22., 10:35 | Frissítve: 2009. január 22., csütörtök 17:10

A Titanic találkozik az Amerikai szépséggel az eheti Oscar-gyanús Sam Mendes-filmben, amiben Leonardo DiCaprio újra Kate Winslettel játszik. Közben a vérfarkasok a vámpíroknak estek Görög Zita nélkül.

h i r d e t é s

A szabadság útjai

Az amerikai kispolgári életet már eléggé kifigurázta Sam Mendes az Amerikai szépségben, és most A szabadság útjaiban újra megteszi ezt, ráadásul feleségével a főszerepben. Valamiért nem bírja a bepunnyadó középosztályt, ezért nyúlt Richard Yates híre regényéhez, A szabadság útjaihoz, aminek megfilmesítési jogát már 1967-ben megvették. Különleges húzás tőle, hogy az amerikai filmipar ikonikus álompárját, Leonardo DiCapriót és Kate Winsletet kérte fel, akik a Titanicban már megmutatták, hogy küzdenek a naplementével, a vízzel és a süllyedéssel. Frank és April élik a kertvárosi életüket, lemondtak minden álmukról, és most egy utolsó kísérletet tesznek önmaguk megmentésére. Az Aranyglóbuszon négy jelölést kapott a film, Kate Winslet lett a legjobb színésznő, és az Oscarnak is nagy esélyese, mert a kritikusok is szeretik a hűvös, kimért filmet, bár többek szerint ezért nem működik. A történet egyébként egy szép szerelmi dráma arról, hogy a kertvárosi pár hogyan próbálja megmenteni a kapcsolatát, miközben minden egyre rosszabb lesz. A DiCaprio és Winslet közötti szerelmi jelenetet a szomszéd szobából monitoron követte a férj, Mendes, biztos egyszerű lehetett ezt feldolgozni.

Underworld 3 - A vérfarkasok lázadása

A 2003-as és 2006-os Underworld-filmek után a héten bemutatják, mi történt a 2 film előtt, ha valakit ez érdekel, hogy teljes legyen a történet. Rhona Mitra még mindig dögös, a farkasok szögletesen rohangálnak, a trailer alapján egyre színvonaltalanabbá süllyed a film. A történetet Új-Zélandon és Amerikában forgatta első rendezését Patrick Tatopoulos, aki eddig a speciális effektek részlegen dolgozott olyan filmekben, mint a Godzilla, az Én, a robot, a Legenda vagyok, az AVP vagy a Pitch Black. Első rossz döntése az volt, hogy nem tartott igényt Görög Zitára, de ennek legalább a modell-színésznő örülhet, mert mit cisnálna egy olyan végső harcban, mint amikor a vérfarkasok megelégelik a vámpírok uralmát, és Lucian vezetésével fellázadnak. Durva, ahogy az előzetes is, de mivel az előző rész behozott 200 millió dollárt, érthető, hogy elkészítették a harmadik részt. Az eddigi egyetlen kritika a Rottentomatoeson azt állítja, hogy középkori Rómeó és Júlia történet rock and roll stílusban elmesélve.

Sukiyaki Western Django

Az eddig letöltésekből ismert Takeshi Miike azon kevés perverz japán rendezőnk egyike, akit szeretünk, főleg, ha spagettiwesternt készít a japán akcentussal beszélő Quentin Tarantinóval. Ha valaki látta az Egy marék dollárért című filmet, akkor sejtheti, miről van szó, mert a sztori hasonló, viszont a film maga egy hosszú tiszteletadás, sok hivatkozással, így a filmtörisek előnyben vannak. Az olasz spagettiwesternek alapvetően japán szamurájtörténetekhez nyúlnak vissza. Mi ezt nevezzük posztmodern mulitkulturális őrületnek, amit csak a legigazabb filmrajongóknak tudunk ajánlani. A velencei filmfesztiválon jelölésig jutott a 3,8 millió dollárból forgatott alkotás, ami egyesek szerint működik a Halálbolygó és a Grindhouse folytatásaként is.

Halálos közellenség 2.

Vincent Cassel a születésnapja felét is Magyarországon töltötte novemberben, hogy erre a kétrészes gengszterfilmre ráizzítsa a magyarokat. A francia színész hazája leghírhedtebb bűnözőjét, Jacques Mesrine-t játssza benne, akinek a bankrablás- és hódítássorozata egy kanadai kitérő után a második részben Párizsban folytatódik. A folytatásban az is kiderül, miért mondták Mesrine-re, hogy ezer arca van: hol doktornak, hol nyomozónak álcázva veri át a hatóságokat. Vincent Cassel a feleségével, Monica Belluccival ebben a részben sem jön össze, csak Ludivine Sagnier-vel, a Swimming Pool plakátján napozó szőke szépséggel. A Halálos közellenség Franciaországban sikert aratott, és negyvenöt országba eladták. Nálunk az első részt csak 2531-en látták a bemutató hétvégéjén, úgyhogy ezek után a másodikból sem lesz várhatóan zajos siker.

Cselek

Elég nagy csúszással érkezik hozzánk a 2007-es velencei filmfesztiválon díjazott film, amit a Titanicon is bemutattak. A Cselek középpontjában Stefanek áll, aki az őt kísérő férfiról kitalálja, hogy ő az évek óta eltűnt apja. A lengyel filmet nevezték hivatalosan az Oscarra is, mert a rendező, Andrzej Jakimowski "a realizmus és a tündérmese elemeit vegyítve mesél az apakeresés és a hazatérés nagyon is személyes drámájáról. (...) Jakimowski azonban nem elégszik meg a valóság és az idill kettősségének bemutatásával, és ez utóbbit lehozza a földre, megölve ezzel a poétikus hangvételt" - írta a Film.hu a moziról.

Amal

Az indiai tanmese egy Új-Delhiben dolgozó riksásról szól, aki igazi, becsületes ember, ráadásul Amal mindennel elégedett az életében. A halálán lévő milliomos persze igyekszik próbára tenni a becsületét, és ráhagyja minden vagyonát, amit viszont az örökösök próbálnak megszerezni. Richard Mehta szép filmje egyszerű történetvezetésű mese a becsületességről, és nem próbál más lenni.

h i r d e t é s